• bilgi@segm.org.tr
img
YÖNETİM SİSTEMLERİ EĞİTİMLERİ

Yönetim Sistemleri; ortak bir amacı gerçekleştirmek veya başarmak amacıyla bir araya getirilen, ortak özellikleri olan, birbiriyle etkileşimli parçaların bütününe verilen isimdir. Yönetim sistemi; kuruluşların ilkelerini, prosedürlerini ve faaliyetlerini yönetmeye ve sürekli olarak geliştirmeye yönelik kanıtlanmış bir çerçevedir. Bu çerçeve baz alınarak globalde oluşturulmuş standartların, işletmelerde uygulanması, kurulması ve denetlenmesi ile ilgili temel bilgileri vermek üzere hazırlanmış eğitim programlarımızla danışmanlar, kurum içi ilgili birim çalışanlarının sürekli gelişimine katkı sağlamaktayız.

Eğitimin amacı, kuruluşların AS 9100 standart ailesine uygun bir Kalite Yönetim Sistemi kurup işletmesini sağlamaktır.
Eğitimin amacı, AS 9100 standart ailesine uygun bir Kalite Yönetim Sistemi kurup işletmekte olan şirketlerin iç denetim ekiplerinin yetiştirilmesi ve iç denetimlerin etkili ve verimli bir şekilde gerçekleşmesinin sağlanmasıdır.
Kişisel verilerin korunması dünyada ve Türkiye’de yasal düzenlemeler ile birlikte giderek önem kazanmaktadır. BS 10012:2009 Kurumlarda kişisel veri yönetimi ve işleme ilkelerinin tanımlanması için oluşturulmuş yönetim sistemi standardıdır.Bu eğitimde, bir işletmenin BS 10012 standardına uygun yönetim sistemi kurması için gerekli temel bilgiler ve kavramlar işlenecektir.
Bu eğitimin amacı, katılımcılara BSCI sosyal sorumluluk (Tedarik Kuralları) şartları baz alınarak bir sosyal sorumluluk sisteminin kurulması ve uygulanmasını gerçekleştirebilmeleri için gerekli olan bilgi ve yeteneği sağlamaktır.Bu eğitim BSCI şartları baz alınarak tasarlanmıştır. Bu eğitim sonrasında katılımcılar BSCI sosyal sorumluluk şartlarını kendi işletmelerinde nasıl uygulayacaklarını anlayabileceklerdir.Bu eğitim ayrıca katılımcıların BSCI denetim tipi ve teknikleri konusunda bilgi ve yeterliliklerini arttırarak BSCI denetimlerine daha hazır olmalarını sağlayacaktır.
Bu programın amacı; Çevre boyut ve etkilerinin belirlenmesi, çevre boyutları ve bu boyutlardan kaynaklanan potansiyel ve mevcut çevre etkilerinin nasıl belirleneceği, risk tablolarının oluşturulması, risk kontrol yöntemleri ve risklerin azaltılması sistematiğinin oluşturulması konularında katılımcılara bilgi ve beceri kazandırmak.
Eğitimin amacı, katılımcılara çevre konusundaki kanun, yönetmelik, tebliğ ve uluslararası anlaşmaların tanıtılmasıdır. Buna ek olarak, kuruluşlara uymakla yükümlü oldukları limitler hakkında bilgi verilmesidir.
Eğitimde, EN ISO/IEC 17025 Standardı’na uygun bir yönetim sistemi kurmak, geliştirmek veya sürdürmek isteyen firmalardan katılımcılara, standardın istediği minimum gerekliliklerin karşılanmasına yönelik açıklayıcı bilgi verilmesi amaçlanmaktadır. Eğitim sonunda, katılımcılar, EN ISO/IEC 17025 Standardı genel şartları ve gereklilikleri konusunda bilgi edinecekler, sistemin kurulması ve geliştirilmesi konusunda tecrübe sahibi olacaklardır.
ISO17025 Standardı’na göre kurulmuş bir sistemin iç denetimlerinin (1.taraf denetim) gerçekleştirilmesinde görev alacak denetçilerin yetiştirilmesi amaçlanmaktadır. Bu kapsamda, katılımcılara ISO17025 standartları ve ISO19011 Tetkik kılavuzu ile ilgili bilgiler aktarılmaktadır.
Eğitimin amacı, katılımcılara standardın maddelerine karşılık oluşturulması gereken dokümanlar ve bu dokümanların sağlaması gereken şartların açıklanmasıdır.
Eğitimin amacı, katılımcılara standardın maddelerine karşılık oluşturulması gereken dokümanlar ve bu dokümanların sağlaması gereken şartların açıklanmasıdır.
Eğitimin amacı, ISO/TS16949 Standardını (Ağırlıkla İkinci Revizyon olmak üzere) açıklamak, Standart uygulamalardan örnekler vererek tanıtmak ve katılımcıların kendi firma ve sistemlerinde standartla ilgili şartları uygulayabilmeleri ve geliştirebilmeleri için gerekli bilgi ve birikim ortamını yaratmaktır.
Eğitimin amacı, otomotiv sektörü firmalarının kalite yönetim sistemlerinin, ISO/TS 16949 Ototomotiv Sektörü Kalite Yönetim Sistemi gereklerine uygunluğunun doğrulanması için iç denetim sisteminin kurulması, denetimlerin planlanması ve uygulanması için gereken bilgileri katılımcılara aktarmak ve bu bilgileri pratik uygulamalarla pekiştirmektir.
Eğitim interaktif olarak gerçekleştirilmektedir ve anlayışın pekiştirilmesi için genel örnekler verilmekte olup yaşanmış olaylardan edinilen tecrübeler tartışılmaktadır.
Eğitimde ISO 10002, sistemine göre kurulmuş bir sistemin iç denetimlerinin (1.taraf denetim) gerçekleştirilmesinde görev alacak denetçilerin yetiştirilmesi amaçlanmaktadır. Bu kapsamda, katılımcılara ISO 9001 standardı ve ISO19011 Tetkik kılavuzu ile ilgili bilgiler aktarılmaktadır. Eğitim interaktif olarak gerçekleştirilmekte ve anlayışın pekiştirilmesi için genel örnekler verilmekte, yaşanmış olaylardan edinilen tecrübeler tartışılmaktadır.
Eğitimin amacı, ISO 13485 standardının gerekliliklerinin anlaşılmasını sağlamak ve ISO 13485 ve GMP kuralları arasındaki ilişki ile ilgili genel bilgilerin aktarılmasını sağlamaktır.
Eğitimin amacı, katılımcılara ISO 13485 standardının gerekliliklerinin anlatmaktır ve katılımcılara ISO 13485 ve GMP kuralları arasındaki ilişki ile ilgili genel bilgilerin aktarılmasını sağlamaktır.
Eğitimde, ISO14001 Çevre Yönetim Sistemi Standardı’na uygun bir çevre yönetim sistemi kurmak, geliştirmek veya sürdürmek isteyen firmalardan katılımcılara, standardın istediği minimum gerekliliklerin karşılanmasına yönelik açıklayıcı bilgi verilmesi amaçlanmaktadır. Eğitim interaktif olarak gerçekleştirilmekte ve anlayışın pekiştirilmesi için genel örnekler verilmekte, yaşanmış olaylardan edinilen tecrübeler tartışılmaktadır. Eğitim sonunda, katılımcılar, ISO 14001 Çevre Yönetim Sistemi Standardı’na ilişkin gereklilikler konusunda bilgi edinecekler, sistemin kurulması ve geliştirilmesi konusunda tecrübe sahibi olacaklardır.
Eğitimde, ISO 14001:2015 Çevre Yönetim Sistemi Standardı’na göre kurulmuş bir sistemin iç denetimlerinin (1.taraf denetim) gerçekleştirilmesinde görev alacak denetçilerin yetiştirilmesi amaçlanmaktadır. Bu kapsamda, katılımcılara ISO 14001 standardı ve ISO19011 Tetkik kılavuzu ile ilgili bilgiler aktarılmaktadır. Eğitim interaktif olarak gerçekleştirilmekte ve anlayışın pekiştirilmesi için genel örnekler verilmekte, yaşanmış olaylardan edinilen tecrübeler tartışılmaktadır.
ISO 14971 Tıbbi Cihazlarda Risk Yönetimi Eğitimi, tıbbi cihazlarda bir ürünün yaşam döngüsünde riskleri tanımlama, değerlendirme, kontrol etme ve sürekli bir uyum çerçevesinde risk yönetimi çerçevesi uygulanmasına yardımcı olur. Bu standard, bir imalatçının vücut dışı tıbbi tanı cihazları (IVD) dâhil tıbbi cihazlarla birlikte olan tehlikeleri tanımlamak amacıyla cihazlarla ilgili riskleri tahmin etmeye, değerlendirmeye, kontrol etmeye ve bu kontrollerin etkinliğini izlemeye yönelik bir süreci kapsar.
ISO 19011 iç tetkikçi eğitiminin amacı, kalite yönetim sisteminin planlanmış düzenlemelere, uygulanan standardın şartlarına, kuruluş tarafından oluşturulan kalite yönetim sistemi şartlarına uyup uymadığını ve etkin olarak uygulanıp uygulanmadığını denetlemekle yükümlü , kuruluş içi tetkikçilerin ve tedarikçi denetiminde görev alacak denetçilerin eğitilmesidir.
Eğitim, ISO 22301 standardının gereklilikleri hakkında genel bilgilendirme sağlayarak sistemin tüm maddelerine hızlı bir bakış ile uygulamanın nasıl gerçekleştirildiğine ve sistemin nasıl kurulduğuna dair örnekler ve açıklayıcı bilgiler sunmaktadır.
ISO 22483 standardı, turizm alanında faaliyet gösteren otellere ve tüketicilere bilinçli kararlar vermek için kriterler sağlamak amacıyla, ilgili faaliyetler, kullanılan tesis ve ekipman gereksinimleri dahil olmak üzere turizm hizmet sağlayıcıları tarafından sunulan hizmetlerin terminolojisinin ve özelliklerinin standardizasyonudur.
Eğitimin amacı, katılımcılara ISO 22716 Kozmetik İyi Üretim Uygulamaları Sistem Standardına uygun olarak kuruluş içinde yönetim sisteminin oluşturulmasına ait esasları açıklamaktır.
Eğitimin amacı, ISO 26000 standardının gereklilikleri hakkında genel bilgilendirme sağlamak, sistemin tüm maddelerine hızlı bir bakış ile uygulamanın nasıl gerçekleştirildiğine ve sistemin nasıl kurulduğuna dair örnekler ve açıklayıcı bilgiler sunmaktır.
Eğitimin amacı, katılımcıların ISO/IEC 27001:2022 Bilgi Güvenliği Yönetim Sistemi Standardı gerekliliklerine göre Bilgi Güvenliği Yönetim Sistemi'nin kurulması, sürdürülmesi ve sürekli geliştirilebilmesi için gerekli olan tüm temel bilgiye sahip olmalarını sağlamaktır.
Eğitimin amacı, katılımcıları ISO/IEC 27001:2022 Bilgi Güvenliği Yönetim Sistemi Standardı'na göre iç denetim teknikleri konusunda bilgilendirmek, denetim gerekliliklerini kavramış ve etkin bir şekilde denetim gerçekleştirebilecek kuruluş içi denetçiler yetiştirmektir.
ISO 28000, uluslararası bir standart olup, Tedarik Zinciri Güvenliği Yönetim Sistemi gereklerini tanımlar ve bu sistemi uygulamak isteyen kuruluşlara bir yönetim modeli sağlar. Eğitim, kuruluşun tedarik zinciri güvenliği ile ilgili faaliyetlerini diğer yönetim sistemleri ile aynı şemsiye altına alarak, risklerin etkin yönetilmesini hedeflemektedir.
ISO 31000 Risk Yönetimi standardı: risklerini belirlemek, yönetmek ve gelecekte karşılaşılabilecek kurumsal risklere karşı ne tür aksiyonların alınması gerektiğini anlatan bir yönetim sistemidir. Eğitimde, proaktif bir yaklaşımla risklerin nasıl ele alınması ve değerlendirilmesi gerektiği öğretilerek kurum risklerinize karşı daha cesaretli ve hazırlıklı olunması sağlanacaktır.
ISO 37001 Yolsuzlukla Mücadele Yönetim Sistemleri için yeni Uluslararası Standart Organizasyonu tarafından 2016 yılında yayınlanmıştır. Bu standart ile; yolsuzluğun önlenmesi ve tespit edilmesi için kurumların uygulayacağı uluslararası kabul görmüş bir önlemler için yapılması gerekenler, standart hale getirilmiş hem kamu sektöründe hem de özel sektörde için tasarlanmıştır.
Eğitimin amacı; katılımcıları, ISO 45001 İş Sağlığı ve Güvenliği Yönetim Sistemi Standardı'na göre iç denetim teknikleri konusunda bilgilendirmek, denetim gerekliliklerini kavramış ve etkin bir şekilde denetim gerçekleştirebilecek kuruluş içi denetçiler yetiştirmektir.
ISO 45001 iş sağlığı ve güvenliği yönetim sistemi eğitimi standart şartlarının ve sistemin kurulması, uygulanması ve sürekli iyileştirilmesine yönelik metot ve uygulamaların öğrenilmesi amacı ile verilmektedir.
ISO 45003, ISO 45001 İş Sağlığı ve Güvenliği (İSG) yönetim sistemi içinde psikososyal risk yönetimi için hazırlanmış bir kılavuzdur ve işletmelerde psikolojik sağlığın korunmasına yönelik temel ilkeleri sunmaktadır. Kuruluşların, çalışanlarının ve diğer ilgili tarafların, işin içeriği, yürütüldüğü sosyal koşullar, ilişki ve yönetim biçimleri gibi sosyal faktörlere bağlı olarak zarar görmesini engellemeyi amaçlar. Psikososyal riskler olarak isimlendirilen bu faktörleri kontrol altına almak, neticesinde ortaya çıkabilecek hastalıkları önlemek ve çalışanların psikolojik esenliğini ve iyilik halini garanti altına almak konusunda işletme yönetimlerini teşvik eder.Bu kılavuz ilkelerinin, sağlıklı ve güvenli işyerlerinin geliştirilmesi, uygulanması, devamlılığı ve sürekli iyileştirilmesi için her büyüklükteki ve tüm sektörlerdeki kuruluşlara uygulanması hedeflenmektedir.“İşverenlerin, çalışanlarının fiziksel ve psikolojik sağlığını korumakla yükümlü olduğu görüşünden hareket eden ISO 45003, bu konuyu yönetmek üzere önerilen dünyanın ilk uluslararası standardıdır.
ISO 50001 iç tetkikçi eğitimi katılımcılara aşağıdaki yetkinlikleri kazandırmayı amaçlar; kuruluşunun ve/veya tedarikçisinin Enerji Yönetim Sistemi' ni tetkik edebilmek, kendi işlerini yaparken tetkikçi gözüyle bakabilmek, Enerji Yönetim Sistemi'ni iyileştirebilme yetkinliğini kazandırmak.
ISO 50001 enerji yönetimi eğitimleri, enerji performansınızın ve verimliliğinizin artırılması için gerekli sistemleri ve süreçleri kurmanıza yardımcı olur. ISO 50001, uluslararası standartların ve uygulamaların üzerine yapılandırılan en yeni ve en iyi uygulamaları temsil eder.
Eğitimin amacı, katılımcıların ISO 9001:2015 Kalite Yönetim Sistemi Standardı gerekliliklerine göre Kalite Yönetim Sistemi'nin kurulması, sürdürülmesi ve sürekli geliştirilebilmesi için gerekli olan tüm temel bilgiye sahip olmalarını sağlamaktır.
Eğitimin amacı, katılımcılara Bilgi Güvenliği Yönetim Sisteminin dayandığı temel prensiplerini öğretmek ve ISO 20000-1:2011 Bilgi Teknolojisi Hizmet Yönetim Sistemi Standardının Maddelerine Yönelik Gereksinimlerin neler olduğunu aktarmaktır. Buna ek olarak, katılımcıların dokümantasyon gereklilikleri hakkında temel bilgilere sahip olmalarını sağlamaktır.
TSE ISO/IEC 20000-1 Bilgi Teknolojisi Standardı’na göre kurulmuş bir sistemin iç denetimlerinin (1.taraf denetim) gerçekleştirilmesinde görev alacak denetçilerin yetiştirilmesi amaçlanmaktadır. Bu kapsamda, katılımcılara ISO 20000-1 standartları ve ISO 19011 Tetkik kılavuzu ile ilgili bilgiler aktarılmaktadır. Eğitim interaktif olarak gerçekleştirilmekte ve anlayışın pekiştirilmesi için genel örnekler verilmekte, yaşanmış olaylardan edinilen tecrübeler tartışılmaktadır.
ISO (Uluslararası standartlar örgütü) tarafından 2014 yılından itibaren başlatılan çalışmalarına, Türkiye delegesi olarak katılarak, yazımına katkıda bulunduğumuz, ISO-56000 İnovasyon Yönetimi Sistemi terimler-tanımlar standartının içeriği anlatılacaktır. Programımızın amacı; inovasyon terimi alanında yaşanan kafa karışıklığını çözmektir. Kuruluşlarda; inovasyon terimi; iyileştirme, geliştirme, buluş, ar-ge, ür-ge v.b terimler ile karıştırılmaktadır. Ayrıca; inovasyon sadece ürün yeniliği olarak algılanmaktadır. Bu terminolojiye, uluslararası OSLO, ISO kılavuz ve standartları yanında, ulusal mevzuat dokümanları ile de açıklık kazandırılacaktır.
Eğitimin amacı, kuruluşların Sosyal Sorumluluk Standardı’nın gerekliliklerini karşılayan bir yönetim sisteminin kurulması ve geliştirilmesi hakkında bilgilendirilmesidir.
Eğtimin amacı, kuruluşların Sosyal Sorumluluk Standardı’nın gerekliliklerini karşılayan bir yönetim sisteminin kurulması ve geliştirilmesi hakkında bilgilendirilmesidir.
Bilgi Almak İçin Tıklayınız Ön Kayıt İçin Tıklayınız